Logopedia skutecznie – podsumowanie projektu

Uczestnicy terapii logopedycznej wzięli udział w projekcie edukacyjnym „Logopedia skutecznie”, który trwał od marca do czerwca tego roku. W ramach tego projektu wykonali wiele ćwiczeń z czterech bloków tematycznych: Ćwiczenia z jedzeniem, Logopedia z komputerem, tabletem, telefonem; Logopedyczny lapbook i Logopedia kreatywnie.

W ramach Ćwiczeń z jedzeniem uczniowie wykorzystali do ćwiczeń narządów mowy i utrwalenia prawidłowej pozycji spoczynkowej języka oraz nauki prawidłowego połykania produkty spożywcze np. papier jadalny, mioklejki, kolorowe chrupki, fluff, wafelki, mus w tubce, herbatniki, wodę. W ramach Logopedii z komputerem, tabletem, telefonem uczniowie korzystali w czasie zajęć z aplikacji logopedycznych w telefonie lub/i tablecie, np. Logopedia 1, 2, 3,; Dobry Logopeda oraz z aplikacji dostępnych na stronie learningApps.pl. Uczestnicy zajęć samodzielnie napisali 6 własnych aplikacji logopedycznych na ćwiczone głoski. Na zajęciach uczniowie korzystali także z zasobów printoteki, poznali m.in. gry dostępne online na tej stronie. W ramach zadania Logopedyczny lapbook uczestnicy zajęć wykonali lapbooki, które zostały zaprezentowane na stronie internetowej szkoły oraz na profilu szkoły na Facebooku. W ramach zadania Logopedia kreatywnie uczniowie samodzielnie wykonywali różne pomoce do zajęć/ćwiczeń np. gry planszowe na ćwiczone głoski z ulotek, dmuchajki z butelek, dmuchajki z pianą, memory słuchowe z opakowań po kinder niespodziankach, plakaty.

Projekt znacznie uatrakcyjnił dzieciom zajęcia logopedyczne i podniósł ich motywację do pracy. Ponadto gabinet logopedy wypełnił się kolorowymi ciekawymi samodzielnie wykonanymi przez dzieci pomocami do zajęć. Uczestnicy terapii i projektu otrzymali od logopedy medale wykonane w programie canva za sumienną pracę na zajęciach logopedycznych.

Monika Stańczyk-Rychlik – logopeda