mLegitymacja

Co to takiego mLegitymacja ? 

To dokładnie to samo, co „zwykła” legitymacja szkolna, ale w telefonie. Będzie jednak równoważna z tradycyjną. Wszystko dzięki aplikacji mObywatel, którą trzeba będzie ściągnąć na telefon, (na początku mLegitymacje będą dostępne dla telefonów z systemem Android – co najmniej 6.0). Mobilna wersja legitymacji szkolnej będzie uzupełnieniem jej standardowych form – papierowej lub plastikowej karty. 

Czym dokładnie jest mLegitymacja? 

mLegitymacja, to część aplikacji mObywatel. Co z niej wyczytamy? Przede wszystkim wiek ucznia, informację o tym czy legitymacja jest ważna, a ponadto dane, które można znaleźć na tradycyjnych legitymacjach: 

  • imię i nazwisko ucznia; 
  • numer legitymacji; 
  • datę wydania; 
  • termin ważności; 
  • status użytkownika (uczeń); 
  • datę urodzenia; 
  • PESEL; 
  • adres zamieszkania; 
  • nazwę i adres szkoły. 

Z mobilnej wersji legitymacji będzie można korzystać w tych samych sytuacjach, co w przypadku „tradycyjnych” dokumentów. Za pomocą mLegitymacji potwierdzimy status ucznia podczas kontroli biletów, czy zakładania karty w bibliotece. Będzie ona również podstawą do otrzymania przysługujących zniżek. 

Jak to działa? 

mLegitymacja Szkolna to bezpieczne narzędzie, dzięki któremu uczniowie potwierdzą przysługujące im uprawnienia, za pomocą telefonu komórkowego. 

“Mobilna” legitymacja będzie mogła być wydana uczniowi, któremu uprzednio wydano legitymację szkolną albo e-legitymację szkolną. Okres ważności mLegitymacji będzie tożsamy z okresem ważności wydanej uczniowi odpowiednio legitymacji szkolnej albo e-legitymacji (przedłużenie ważności wspomnianych legitymacji wymagało będzie ponownego wydania mLegitymacji). 

mLegitymacja będzie unieważniana przez szkołę w przypadku utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej albo e-legitymacji. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja. 

Jak uruchomić mlegitymację?: 

  1. Pobrać wniosek, wypełnić i dostarczyć do sekretariatu szkoły. Wniosek dostępny pod tekstem. Można także pobrać wniosek w sekretariacie szkoły 
  2. Wysłać podpisane zdjęcie dziecka na email: sp3trzcianka@wp.pl  lub przez dziennik elektroniczny UONET+ Vulcan (aktualne zdjęcie spełniające wymogi zdjęcia dokumentowego w formacie JPG lub JPEG o rozmiarze max. 5 MB i wymiarach minimum 500×600 px.). Więcej informacji o zasadach prawidłowego zdjęcia do dokumentów
  3. Można wykonać również zdjęcie smartfonem (stosując się do ogólnych zasad prawidłowego zdjęcia do dokumentów) i skorzystać z bezpłatnego kreatora zdjęć do mLegitymacji, który znajdziesz TUTAJ. Bezpłatny Generator Zdjęć umożliwia wykonanie niezbędnego zdjęcia przy pomocy dowolnego smartphona. Wystarczy zrobić zdjęcie, a Generator automatycznie wybieli tło oraz wykadruje zdjęcie tak, żeby spełniało ono wymogi dotyczące zdjęcia do mLegitymacji lub legitymacji szkolnej. 
  1. Oczekiwać w dzienniku elektronicznym informacji o odbiorze kodu QR i kodu aktywacyjnego do aplikacji mObywatel (osobisty odbiór rodzica w sekretariacie). 
  2. Zainstalować aplikacje mObywatel ze sklepu Google Play lub Apps Store. W usłudze Legitymacja szkolna zeskanować otrzymany kod QR oraz wpisać kod aktywacyjny mLegitymacji. 
  3. Aby anulować (utrata telefonu, niepoprawnego działania, utrata tożsamości, rezygnacja z usług) mLegitymacje należy pobrać, wypełnić i dostarczyć wniosek do sekretariatu. Wniosek dostępny pod tekstem . Potwierdzenie uzyskujemy w dzienniku elektronicznym. 

PLIKI I INSTRUKCJE: 

  1. Wniosek o wydanie mLegitymacji 
  2. Wniosek o anulowanie mLegitymacji 
  3. Aplikacja mObywatel – instrukcja 
  4. Instrukcja instalacji mLegitymacji 
  5. Polityka Bezpieczeństwa Informacji dla systemu mObywatel 
  6. Regulamin korzystania z usługi mLegitymacja 
Ikona głowa z puzzlami
Psycholog
Pedagog s
Pedagog
Świetlica s
Świetlica
Książki leżą jedna na drugiej
Biblioteka